اهمیت بازاریابی محتوا را با شرح یک مثال آغاز می کنیم.
تصور کنید دوست شما لینک یک ویدیوی کوتاه را برایتان ارسال می کند. شما روی آن کلیک می کنید.
محتوای آن یک کلیپ کوتاه و بامزه درمورد مضرات سیگار است. از آن به بعد شما به ویدیوهای کوتاه علاقمند می شوید و خوراک ذهنی خود را از این طریق تهیه می کنید.
شما با کلیک بر روی تصویر یک ژاکت، پیدا کردن نام برند تجاری آن و سپس افزودن آن به سبد خرید خود در حقیقت اهمیت بازاریابی محتوا را به نمایش گذاشته اید.
حالا جهان بدون بازاریابی محتوا را تصور کنید.
یکی از اهداف گروه سشات نیز در خصوص بحث بازاریابی محتوا می باشد.
حال تصور کنید دوست شما هرگز آن ویدیو را ارسال نمی کند.
حداقل مساله این است که شما چند لحظه کوتاه برای خندیدن و لذت بردن از یک ویودیو را از دست داده اید.
شما هرگز عکسی از ژاکتی متفاوت و زیبا و موردپسندتان را نمی بینید، بنابراین کمد لباس خود را ممکن است با چیزهایی که چندان دوست ندارید, پر کنید.
مطالعات سایت بازاریابی محتوا به ما می گوید که جهان بدون بازاریابی محتوا بیش از یک جهان بدون انتخاب مد و فیلم های خنده دار است.
محتوا در اطراف ما است.
اما ممکن است بدون دانستن اهمیت بازاریابی محتوا هرگز از وجود آن باخبر نشویم.
هرچند بهینه سازی محتوا نیز اثر بسیاری بر بازاریابی آن دارد.
نکات بیشتر در خصوص اهمیت بازاریابی محتوا
طبق آمار سال 2017 ، هر مشتری به طور متوسط در ایالات متحده هر ماه حدود 400 وب سایت را بازدید می کند.
در آن وبسایتها، افراد معمولی بیش از 200 مقاله را می خوانند و می توانند با برخی از انواع بازاریابی محتوا تا20 بار در روز ارتباط برقرار کنند.
بدون بازاریابی محتوا، مقالات و پست های وبلاگ بسیار کمتری برای مطالعه آنلاین وجود دارد.
شاید شما بخواهید اخبار را بخوانید و شاید علاقمند به نظرات افراد در بخش کامنت سایتها باشید.
وبلاگها به جای راهنمایی برای شیوه زندگی امروزبه دفترچه خاطره های شلوغ و طولانی تبدیل شده اند.
بدون بازاریابی محتوا اینترنت به تدریج خسته کننده خواهد شد.
بر طبق یک مطالعه از نیلسن، وب سایتهای مارکدار دومین وب سایتهای قابل اعتماد در تبلیغات هستند. حدود 70 درصد از مردم اظهار داشتند که آنها اطلاعات و محتوا را بطور صادقانه در وب سایت خود قرار می دهند.
جهان بدون بازاریابی محتوا
اکنون یک جهان بدون بازاریابی محتوا را تصور کنید.
وب سایت مارکدار چیست؟
احتمالا فقط نام شرکت و یک تصویر از محصول است. ممکن است شامل جزئیات اندکی مربوط به هزینه اقلام نیز وجود داشته باشد اما مسلما از اطلاعات بیشتر در مورد محصول خبری نیست.
این امر منجر به کاهش بازدید سایت می شود.
چگونه می توانم درباره چیزهای جدید یاد بگیرم؟
با توجه به مطالعات Nielsen، مطمئنترین نوع تبلیغات، توصیه هایی از افرادی است که می شناسید.
یک مطالعه انجام شده توسط توییتر و Anlelect نشان داد که تقریبا 40 درصد از افراد در توییتر پس از مشاهده تبلیغات توسط یک فرد مشهور و متفکر، آن محصول را خریداری کردند.
حال اگر هیچ محتوا یا بازاریابی موثری وجود نداشته باشد، چگونه می توانید چیزهای جدیدی را برای خرید یا خدمات جدید ارزش گذاری کنید؟
جهان باید به شیوه ای قدیمی از انجام کار بازگردد.
درحالی که شاید یک یا دو نفر در یک منطقه در مورد چیزهای شگفت انگیز، موزیک مورد علاقه گوش دادن و لباس خنک پوشیدن بدانند که مورد علاقه فرد یا افرادی در آن سوی کره زمین هم باشد.
پس چرا این فرصت را از خود دریغ بداریم؟
تفاوت بین تلویزیون سیاه و سفید و تلویزیون رنگی، شبیه به تفاوت بین جهان پر از بازاریابی محتوا و جهان بدون آن است.