واقعیت این است که بهینه سازی بازاریابی محتوا امر ساده ای هست و نیست!
این که شما بتوانید پست های سرگرم کننده و آموزنده بنویسید، جالب ترین فیلم ها را ایجاد کنید یا تصاویر منحصر به فرد و جذاب را طراحی کنید عالی است اما اگر کسی به آنها نگاه نمی کند، مهم نیست.
ناامید نشوید!
احتمالا شما تکنیکهای بهینه سازی بازاریابی محتوا را بطور کامل رعایت نکرده اید.
باید توجه داشته باشید که ایجاد محتوا فقط بخشی از بازاریابی محتوا است.
سایت بازاریابی محتوا بر این باور است که برای تولید محتوای موفق ، شما به بهینه سازی بازاریابی محتوا نیز نیاز دارید.
گروه سشات در این زمینه نکات جالبی را برای شما تدارک دیده است. با ما همراه باشید.
تکنیکهای بهینه سازی بازاریابی محتوا چیست؟
بهینه سازی فرآیند ، ایجاد عملکردی موثر است که در هر محتوایی منجر به غنی تر شدن آن شود.
وقتی افراد بهینه سازی عبارت محتوای بازاریابی را می شنوند، اغلب به طور خودکار بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را به یاد می آورند اما به گفته هایدی کوهن، بهینه سازی بازاریابی محتوا از این جستجو هم فراتر می رود.
منظور این است که محتوایی تولید کنید که مردم تمایل دارند بخوانند یا با آن ارتباط برقرار کنند.
قابل مصرف برای عموم باشد و افراد آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
افزایش اثربخشی محتوای شما منوط به وجود انواع روش ها و تکنیک ها می باشد.
برای بهینه سازی بازاریابی محتوا اغلب باید موارد ذیل رعایت گردد:
- به محتوای خود هویت بدهید
گام اول در بهینه سازی محتوای شما این است که بدانید که چه کسی مشتریان / مخاطبان شما هستند و چه چیزی آنها را می خواهند. ایجاد شخصیت و هویت برای محتوا منجر به جذب مشتریان مربوطه میگردد.
در این هنگام شما متوجه می شوید که با چه کسی صحبت می کنید و آنچه که این افراد از شما می خواهند، چیست!؟ - ارتباط با افراد بانفوذ
اعتماد، مهمترین بخش در مورد بازاریابی محتوا است.
یکی از راههای معتبر شدن نام تجاری شما، ایجاد اعتماد در مخاطب است که با توجه به نظرات مردم بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد.
ارتباط با افراد صاحب نفوذ می تواند به معنای هر چیزی اعم از ایجاد یک پست بصورت وبلاگ مهمان یا تدوین یک مصاحبه ویدیویی برای اعتلای نام شرکت شما باشد.
نکات ریز طلایی
- بهترین شیوه استفاده از SEO
محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. به یاد داشته باشید که پاسخگویی و کیفیت کلمات کلیدی ، تاثیرات خود را بر روی رتبه بندی محتوا در نتایج جستجو نشان می دهد. - رسانه های اجتماعی
افراد می توانند از طریق یک جستجوی ساده در رسانه های اجتماعی به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.
بهینه سازی محتوای شما به گونه ای که مردم می خواهند آن را به اشتراک بگذارند، می تواند با استفاده از هشتگهای متناسب و ایجاد سرصفحه های کوتاه و قابل کلیک، انجام شود. - ساخت محتوای مصرفی
چگونگی ظاهر شدن محتوای شما بر روی صفحه نمایش بر چگونگی ارتباط افراد با آن – در صورتی که با آن درگیر شوند – موثر است.
استفاده از فونت مناسب ، فیلمهای کوتاه دو تا سه دقیقه ای ، رنگهای متنوع و متناسب و چک لیست می تواند کمک بزرگی باشد.