تعریف استراتژی محتوا چیست؟ آیا تعریف مشخصی از آن وجود دارد؟

تعریف استراتژی محتوا چیست؟ آیا تعریف مشخصی از آن وجود دارد؟

در مورد اهمیت استراتژی محتوا در گذشته صحبت کردم. در این متن می خواهم در رابطه با تعریف استراتژی محتوا با شما صحبت کنم. البته کمی تعریفی مشخص از استراتژی محتوا سخت است زیرا مفهومی گسترده ای دارد. بدین منظور تعاریف اشخاص کار آزموده در این زمینه را برای شما می آورم تا با تعریف استراتژی محتوا بیشتر آشنا شویم. گروه تامین محتوا سشات شما را دعوت می کند که اگر تعریفی از استراتژی محتوا دارید آن را با ما و دیگران در همین صفحه به اشتراک بگذارید.

با تعریف استراتژی محتوا از دیدگاه صاحب نظران بیشتر آشنا شوید

کریستینا هالورسن پایه ریز brain tersaffic و نویسنده “استراتژی محتوا در محیط وب”، تعریف خود را از استراتژی محتوا دارد. وی استراتژی محتوا را برنامه و طرح ریزی برای تولید، انتقال، تحویل و مدیریت محتوای کاربردی و مفید می داند.

راچل لاوینگر نویسنده کتاب “استراتژی محتوا: فلسفه اطلاعات”، استراتژی محتوا را به اینگونه تعریف می کند:

«استفاده از لغات، داده و اطلاعات برای ساختن محتوایی شفاف و واضح که تجربه ای با معنا و پویا را منتقل کند. وی استراتژی محتوا را مشابه یک طرح معماری می داند که علاوه بر زیبایی و جذبه بنا به کاربردی بودن، پویا بودن و مهمتر از آن قابل استفاده بودن نیز توجه می کند.»

راهل بیلی یکی از نویسندگان کتاب “استراتژی محتوا: اتصال بین تجارت، برند و سوددهی” تعریف زیر را ارایه می دهد:

«استراتژی محتوا با طرح ریزی نمودها و شکل های مختلف اداره محتوا در طول حیات آن سرو کار دارد و شامل هم سو شدن محتوا با اهداف تجارت، تجزیه و تحلیل و مدل سازی می باشد و بر روی توسعه، تولید، ارائه، تحول، اندازه گیری، کنار گذاشتن و مدیریت محتوا تاثیر می گذارد. چیزی که استراتژی محتوا با آن هم ارز نیست جنبه اجرایی آن است! توسعه، مدیریت و انتقال محتوا واقعی نتیجه تاکتیکی و فنی استراتژی است که باید ادامه دار و مستمر استفاده شود تا موثر باشد.»

مارگوت بلومشتین در تعریف استراتژی محتوا می گوید:

«برنامه ریزی برای تولید، انباشت، انتقال، تحویل و مدیریت مفید محتوای کاربردی و مناسب در یک تجربه»

نظر مارک اوبرایان نویسنده “وبسایتی که کار میکند: چگونه شرکت های بازاریابی می توانند وبسایت کارآفرین بسازند” در این رابطه به این گونه است:

«برنامه ای برای اضافه کردن محتوای خاص، حرفه ای و قابل استناد به سایت خود به صورت مستمر.»

مایکل برنر نویسنده “استراتژی محتوا چیست و چرا به آن نیاز دارید؟” از استراتژی محتوا این تعریف را دارد:

«رویکردی ذهنی و فرهنگی است که تلاش می کند تا به مشتری شما اطلاعاتی که نیاز دارد را در تمام مکان های که او در آن ها این اطلاعات را جستجو می کند و در تمام مراحل خرید وی در اختیارش قرار دهد. استراتژی محتوا، رویکردی استراتژیکی به مدیریت محتوا به عنوان یک سرمایه است که می توان بازگشت سرمایه آن را محاسبه کرد. استراتژی محتوا با تعریف فرایند بازاریابی و تامین منابع درستی برای تولید جریانی پیوسته و مستمر از محتوا که برای نیازهای خریدار در تمام مراحل خرید وی برنامه ریزی شده است، بازاریابی سنتی و خطی را متحول کرده است.»

جویی پالیزی موسس موسسه تولید محتوایی این تعریف را ارئه کرده است:

«استراتژی بازاریابی محتوا باید در اولویت باشد و تمامی طبقه بندی اهداف و شکل های مختلف محتوا برای مشتری های مختلف، برنامه ریزی و ساختن نقشه ای از نیازهای مردم، وسایل ارتباطی، محتوا و غیره مورد علاقه شان را شامل می شود.»

کوین پی. نیکلاس در این رابطه می گوید:

«ما استراتژی محتوا را اینگونه تعریف می کنیم: فراهم کردن محتوای درست به مخاطب درست در زمان مناسب و درست.»

با تعریف استراتژی محتوا در قالب دیدگاه های صاحب نظران آشنا شدیم. در مقالات بعدی در سشات در مورد استراتژی محتوا بیشتر بحث خواهم کرد.

نویسنده

شاید این گفته از ویرجینیا وولف کفایت کند: گاهی در رویا دیده ام که روز داوری فرا می رسد و فاتحان و وکیلان و دولتمردان بزرگ برای گرفتن پاداش شان می آیند(با تاج ها و رداها و نام هایی که روی ستون های مرمرین حک شده است) و خدا ما را که کتاب به بغل می آییم می بیند، به پترس قدیس رو می کند و می گوید: «نگاه کن! اینها بی نیاز از پاداشند چون خواندن را عاشق بوده اند.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *