در ابتدا باید بگوییم که استراتژی بازاریابی محتوایی با استراتژی محتوامتفاوت است.
البته خیلی از مواقع ایندو مفهوم یکی فرض میشوند که با توجه به شفاف نبودن موضوع، قابل درک است:
استراتژی بازاریابی محتوایی: کسانی که بازاریابی محتوایی انجام میدهند، درگیر موضوعات گسترده تری به نسبت کل سازمان هستند.آنها متمرکز بر راههای جذب مخاطب هستند و اینکه از محتوا برای کسب سود استفادهکنند.
استراتژی محتوا: از سوی دیگر استراتژی محتوا کاوشی عمیقتر در خلق، نشر و کنترل محتوایکاربردی قابل استفاده دارد.به عبارت دیگر استراتژی محتوا به شما کمک میکند که محتوا را مانند یک داراییمدیریت کنید.