هرچند میتوان برای بازاریابی محتوا مبالغی را پرداخت اما تعداد زیادی از منابع رایگان بازاریابی محتوا و ابزارهای مربوطه وجود دارد که به شما در این زمینه کمک می کند.
بازاریابی محتوا شامل قطعات متحرک و برنامه ریزیهای بسیار است. از انتخاب آنچه برای نوشتن یا ایجاد محتوا انجام میشود تا پرداختن به محتوای خود و تعیین مخاطبان و هدایت آنها به پست های برنامه ریزی شده.
برای ارایه منابع رایگان بازاریابی محتوا مهم است که در ابتدا ذائقه مخاطب خود را شناسایی و تغذیه کنید.
چند نکته طلایی در خصوص منابع رایگان بازاریابی محتوا
برای تخصیص منابع رایگان بازاریابی محتوا میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
تصاویر رایگان
تصاویر می توانند پست های وبلاگ یا وبسایت را جذاب تر کنند اما شما لازم نیست که یک عکاس حرفه ای باشید یا حتی برای عکسهای مورد نیازتان پول زیادی بپردازید. چندین دامنه عمومی، منابع تصویری کاملا رایگان در دسترس هستند.
راهنمای سرصفحه
تقریبا هر کس عنوان تکه ای از محتوا را می خواند، اما تعداد کمی از افراد به خواندن مطالب خود ادامه می دهند. کلاهبرداری این است که یک عنوان بسیار جذاب ایجاد شود که مردم نتوانند از دیدن آن صرفنظر کنند اما نیاز آنها را تامین نکند.
برای پیشگیری از وقوع این مشکل، یک ژنراتور یا تجزیه کننده عناوین می تواند به شما کمک کند. CoSchedule دارای یک تحلیلگر خطی است که به نوعی عنوان شما، کلمات مورد استفاده شما و طول عنوان نوشته شده است، و سپس به شما نمره می دهد. همچنین راهنمایی هایی برای کمک به سرفصلها نیز فراهم میسازد.
ابزارهای گرامری
برخی اوقات، هجی صحیح گرامر به ویژه برای کاربران سایتهای خارجی سخت است. یک ابزار رایگان مانند Grammarly می تواند به شما اطمینان دهد که دستور زبان محتوای شما عالی اجرا شده و املای شما صحیح است. نسخه اصلی این ابزار رایگان است و به عنوان یک افزونه در مرورگرهای Chrome کار میکند.
قالبهای تقویم تحلیلی
با استفاده از یک تقویم تحریریه می توانید به حفظ تولید محتوای خود در مسیر کمک کنید. این تقویم به همه اجازه می دهد تا بدانند چه چیزی در چه زمانی اختصاص داده شده است. Hubspot دارای چنین تقویمی بصورت کاملا رایگان است.