در دنیای تولید و تامین محتوا ، علاوه بر خلق محتوا موضوع مهم دیگری با عنوان مرگ محتوا نیز مطرح است.
همانطور که هر موجود با پدیده تولد و مرگ روبروست، محتوا نیز از این قصه مستثنی نیست. ما محتوا را خلق میکنیم اما مساله این است که همین محتوای نوزاد میتواند با اندکی سهل انگاری، محو و معدوم شود.
گروه سشات در این نوشتار توجه شما را به رویداد مرگ محتوا جلب میکند.
چگونه باعث مرگ محتوا میشویم؟
انجام کارهای بظاهر ساده زیر میتواند منجر به پایان برند شما به عنوان یک تامین کننده محتوا شود.
کپی کننده صِرف هستید.
هرچند در کشور ما قانونی به نام کپی رایت وجود ندارد اما با این وجود کپی کردن همیشگی کارهای دیگران میتواند شما را تکراری و بی محتوا جلوه دهد.
متوجه شده اید که گاهی اوقات وبلاگها، وبسایتها یا نشریات آنلاین موضوعی را منتشر می کنند و چند دقیقه بعد وبلاگ یا وبسایت یا کانالی دیگر همان را به اشتراک میگذارد؟ این کار نه تنها جالب و مخاطب جذب کن نیست بلکه مخاطب شما را به این نتیجه میرساند که شما هیچ استقلال فکری و حرفی نو برای گفتن ندارید و به زودی دلسرد خواهد شد.
بهترین راه حل این است که مشاهده گر خوبی باشید. اگر یک موضوع یا داستان وجود دارد که در سراسر اینترنت مورد تحسین قرار گرفته است، بنشینید و فکر کنید که شما چگونه می توانید از آن ایده بگیرید.
همیشه تابع نظر مردم هستید.
اگر از آن دسته افراد تاییدطلب هستید که نظرات و بازخوردها و عقاید دیگران بیش از تواناییها و ایده های خودتان برایتان مهم است، باید منتظر مرگ زودرس شرکت تولید محتوای خود باشید.
تصور کنید شما به یک مهمانی شام دعوت شده اید. صاحبخانه غذای اصلی، سالاد، ژله، ماست، ترشی و نوشابه را در یک بشقاب ریخته و جلوی شما میگذارد. آیا به خوردن چنین مخلوط منزجرکننده ای علاقه نشان میدهید؟
درست است که هر یک از انواع اغذیه میز شام به تنهایی اشتهابرانگیز و خوشمزه هستند اما وقتی همه با هم مخلوط و به صورتی نامتناسب و نامطبوع ارایه شوند بدون شک دلپسند نخواهند بود.
در کار محتوا نیز خوب است انواع سلایق را مخلوط و در کار خود استفاده نکنید چون در اینصورت فردیت خود را از دست خواهید داد.
به مخاطب اهمیت نمیدهید.
هیچ چیز بدتر از تلاش برای راضی کردن همه نیست اما لزومی هم ندارد که به تمام نظرات پاسخ دهید، اما باید آماده باشید و بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
اگر کسی در مورد یک پست اعتراضی داشته باشد یا به ابهاماتی در خصوص محتوای تولیدی شما دچار شده باشد شما باید پاسخگو باشید. این به جلب اعتماد مخاطب و حس نزدیک بودن شما به او کمک خواهد کرد.
آشکار نیستید.
هیچ چیزی به اندازه پنهان بودن و به روز نبودن ، باعث مرگ محتوا نمیشود.
به دیده شدن خود کمک کنید.
سرد و غیرمعاشرتی نباشید.
خود را افشا کنید و از حضور خود در شبکه اینترنت نهایت استفاده را ببرید.